Raskaudesta kertominen

Liityn vähitellen keskusteluihin. Me kerrottiin heti plussasta (4+4) vanhemmille ja sisaruksille. Edellistä raskautta toisen foorumilaisen tavoin pidettiin omana tietona, mutta meni kesken ja siitä kertominen oli vaikeampaa, kun ei ollut ehtinyt edes kertoa raskaudesta. Muutamalle työnantajalle olen kertonut lähipäivinä, kun on täytynyt kieltäytyä loppuvuoden projekteista. Ensi maanantaina jos ultrassa kaikki on hyvin niin kerrotaan ainakin tulevalle isosiskolle, mahdollisesti myös laajemmin.

Me kerrottiin 15v esikoiselle ja aika hyvin otti, vaikka mua hirveesti jännitti kuinka suhtautuu. Hän ei ole kovin hoivaava ja on suoraan ilmaissut ärsyyntymistä vauvoja ja pikkulapsia kohtaan 😬

Pomo kiertoteitse ehdotti kertomaan jo työkavereille, koska heidän olisi kuulemma helpompaa suhtautua syksyn uusiin kuvioihin tietäen tämäkin seikka, että jään joulukuussa pois.. On siis muitakin muutoksia tulossa.
Vähän ärsytti tuollainen paineistaminen vaikka tavallaan ymmärrän kyllä. Ajattelin vielä hetken salailla kuitenkin ellei pahoinvointi tai muu paljasta aiemmin.

Me kerrottiin 15v esikoiselle ja aika hyvin otti, vaikka mua hirveesti jännitti kuinka suhtautuu. Hän ei ole kovin hoivaava ja on suoraan ilmaissut ärsyyntymistä vauvoja ja pikkulapsia kohtaan 😬

Pomo kiertoteitse ehdotti kertomaan jo työkavereille, koska heidän olisi kuulemma helpompaa suhtautua syksyn uusiin kuvioihin tietäen tämäkin seikka, että jään joulukuussa pois.. On siis muitakin muutoksia tulossa.
Vähän ärsytti tuollainen paineistaminen vaikka tavallaan ymmärrän kyllä. Ajattelin vielä hetken salailla kuitenkin ellei pahoinvointi tai muu paljasta aiemmin.
Meillä vähän sama pian 12v:n kanssa, että ei oo luonnostaan mitenkään hoivaviettinen. Puoliso oli häneltä kysellyt tässä viime viikolla poikien kesken fiiliksiä vielä nyt uudelleen muutaman viikon tietämisen jälkeen ja esikoinen oli sitten sanonut että ihan ok fiilis ja et kun on niin iso ikäero, niin ei varmaan tuu samalla tavalla riitaa kuin nykyään 3v nuoremman pikkusiskon kanssa 😅

Me ei olla kerrottu vielä muuta kuin siskolleni, joka oli kuukausi sitten kyläilemässä pari yötä. Mulla oli aika vähäisiä oireita sillon vielä ja testi oltiin tehty vasta muutamia päiviä ennen ja kommentoinkin jotain tyyliin, en usko olevani raskaana vaan menkat vaan todella myöhässä (oli km tammikuun lopussa). Taidetaan odotella rauhassa tuonne kesäkuun puolelle et saadaan ekat neuvolat ja ultrat käytyä. 🙏

Viikkoja nyt 10+0 ja alkaa olla vaikea salata etenkin illasta kun maha ryöpsähtää isommin esiin päivän mittaan. Teineille kerrottiin, 17v otti ihan kivasti vaikka meinas että onneksi hän voi muuttaa pois kotoa jos vauva itkee paljon. 15-v oli taas aivan innoissaan ja haaveili jo miten voi kertoa sitten lapselle koronasta ja kaikesta mistä jää paitsi jos syntyy vasta vuonna 2025 😅

Täällä nyt 12+5 ja ultrassa kaikki hyvin. Raskaus oli meille yllätys (ehkäisy petti), mutta innolla odotetaan jo vauvaa! Sen sijaan muille kertominen tuntuu hyvin vaikealta ajatukselta, hirvittää esimerkiksi mahdolliset järkyttyneet ensireaktiot. Meidän elämäntilanne kun ei ole sellainen, että lapsensaanimen siihen ulkopuolisten silmin sopisi (etäsuhde, opiskelut jne).

Hei,
Osaako joku sanoa miten HUS alueella tulee sikiöseulonnan tulos näkyviin? Käytiin tänään ultrassa ja olin yllättynyt, ettei saatu riskilukuja yms hetu.

Mihin nämä tiedot tulevat? Haluaisin saada ne tietoon mahd nopeasti😅

Takaisin
OSZAR »