Pakastealkion siirto (PAS)

Hei vielä jatkoa edelliseen. Ultrattaessa oli kp2 ja limis 7mm, mun mielestä tää on tosi vähän? Lääkäri ei kyl kommentoinu mitenkään. Mikä on siirtoa ajatellen ideaali? Ja onko teillä kokemusta joistain hyvistä vinkeistä limakalvojen kasvattamiseen ? 🤣🧐🧐 laitan myös googlen laulamaan 😂

Hei vielä jatkoa edelliseen. Ultrattaessa oli kp2 ja limis 7mm, mun mielestä tää on tosi vähän? Lääkäri ei kyl kommentoinu mitenkään. Mikä on siirtoa ajatellen ideaali? Ja onko teillä kokemusta joistain hyvistä vinkeistä limakalvojen kasvattamiseen ? 🤣🧐🧐 laitan myös googlen laulamaan 😂
Kuulostais mun korvaan ihan hyvältä. Mulle sanottiin että siirtoa ajatellen olisi hyvä olla vähintään 6-7mm, eli nyt jo alkukierrossa sulla ois se. Onko sulla lääkityksissä joku valmiste mikä kasvattaa limakalvoa?

Kommentoin kanssa tuota terolut asiaa: mulla oli sekä tuoresiirrossa että tässä pas kierrossa pelkkä terolut keltarauhastukena. Tuoresiirrossa aloitin 2päivää punktion jälkeen, ja nyt passissa (luonnollinen kierto) ohjeena oli aloittaa vasta alkionsiirtopäivän iltana 😮 eli taas erilailla kun teillä muilla 😅 ehkä tämä ei tosiaan ole niiiin tarkkaa, tekee niin tai näin. Ja mulla ainakin terolut on pitänyt vuodon poissa 😊 plussasin tuoresiirrosta, mutta viiva alkoi hiipua. Lopetin tuen sen jälkeen kun totesin viivan haalenneen, ja vuoto alkoi pari päivää lopettamisen jälkeen.

Herkällä testillä tänä aamuna tällainen tulos. 🥹🥰 25mIU/ml testiin tuli hyvin hyvin haalea viiva. Pyyhkimisvuotoa tulee edelleen, on vähän tummentunut, mutta siteeseen asti ei vuoda. Voikohan tää nyt vaan merkitä sitä että kaveri on vähän hidas kiinnittymään? Tänään on pp10/dpo15.
Oma kokemukseni vuotoihin on se, että tiputtelu alkoi 8 päivää 5-päiväisen alkion siirron jälkeen (edellisenä päivänä näkyi haalea plussa). Kokonaisuudessaan eri asteista vuotoa (useina päivinä joutui sidettä käyttämään) kesti 10 päivää ja muutamana päivänä ihan kunnon hyytymien kera (tunsi vaan kun tipahteli).

Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja kerran syke on jo nähty❤️

Oma kokemukseni vuotoihin on se, että tiputtelu alkoi 8 päivää 5-päiväisen alkion siirron jälkeen (edellisenä päivänä näkyi haalea plussa). Kokonaisuudessaan eri asteista vuotoa (useina päivinä joutui sidettä käyttämään) kesti 10 päivää ja muutamana päivänä ihan kunnon hyytymien kera (tunsi vaan kun tipahteli).

Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja kerran syke on jo nähty❤️
Kiitos tästä, helpotti kovasti omaa mieltä. ♥️

Nega, mikä muukaan. Vasta ti Virallinen päivä, tekis mieli lopettaa tukilääkkeet. Pp12. Dpo 17. Yks alkio enää pakkasessa jäljellä ja 3ivf hoitoa tehty. 4 siirtoa yhteensä tehty. Sanoivat, että harkinnan mukaan 4.ifv mahdollinen, saapa nähdä. Milloin kesäsulut alkaa? Tuskin tuota viimeistä enää tänä keväänä siirretään.

Muokattu viimeksi:
Nega, mikä muukaan. Vasta ti Virallinen päivä, tekis mieli lopettaa tukilääkkeet. Pp12. Dpo 17. Yks alkio enää pakkasessa jäljellä ja 3ivf hoitoa tehty. 4 siirtoa yhteensä tehty. Sanoivat, että harkinnan mukaan 4.ifv mahdollinen, saapa nähdä. Milloin kesäsulut alkaa? Tuskin tuota viimeistä enää tänä keväänä siirretään.
Voi ei tosi ikävä kuulla 😥

Tyksissä kesäsulku alkaa 20.6 mutta ainakin viimeksi kun olimme hoidoissa 2022 niin silloin pakastealkionsiirtoja tekivät koko kesän läpi. Tää riippuu varmaan niin missäpäin on

Oon tosi pahoillani😔 me ei päästä enää siirtoon ennen kesää, mutta se voi olla hyväkin, että keho ja mieli palautuisivat taas tästä pettymyksestä.
Mä en itse jatkanut omia tukilääkkeitä sitten enää perjantaina, kivut ja vuoto yltyivät sen verran koviksi enkä halunnut pitkittää pahaa oloa.
Jokainen tekee kuitenkin omat ratkaisunsa tämän suhteen.

Voimia kovasti❤️

Kuulostais mun korvaan ihan hyvältä. Mulle sanottiin että siirtoa ajatellen olisi hyvä olla vähintään 6-7mm, eli nyt jo alkukierrossa sulla ois se. Onko sulla lääkityksissä joku valmiste mikä kasvattaa limakalvoa?
Okei kiitos viestistä! Nyt siis vuotelee toi 7mm pois, mut varmaan siis loppukierrossa se sama melkeenpä. Aattelin et täytyy olla reilusti yli 10mm et parempi tsäänssi tarttua. Ei oo nyt alkukierrossa mtn, vasta ovis+alkaa lääkkeet.

Okei kiitos viestistä! Nyt siis vuotelee toi 7mm pois, mut varmaan siis loppukierrossa se sama melkeenpä. Aattelin et täytyy olla reilusti yli 10mm et parempi tsäänssi tarttua. Ei oo nyt alkukierrossa mtn, vasta ovis+alkaa lääkkeet.
Niin, aivan. Miten niin vähän väsyneet ja kuormittuneet aivot. 😆😂 Joo itekin ajattelin et se 10mm+ ois aika hyvä, mut tosiaan klinikalta meille sanottiin että se 6-7mm ois hyvä minimi.

@Onnenmuru joo lääkäri ei kommentoinu mitenkään negatiivisesti mitään mitä näki joten ois se varmaan tosta jtn maininnu et ens kierrossa mieluiten paksumpi yms 🤣🧐 toivotaan et tsekkausultrassa kp10ois sit jtn puhetta et onks hyvä siihen nähen yms ettei mee siirto sit rupu limakalvoille 🫠

Tänään pp7/dpo12, apteekin herkkään testiin piirtyi tällainen

IMG_1307.jpeg

Vaikea uskoa että saatiin ensimmäisessä ivfssä 2 alkiota ja molemmat ainakin yrittävät 🥹 Voi kunpa tämä nyt jaksaisi syliin asti ❤️

Plussista onnea ja tarrasukkia!🌸❤️

Miinuksista: Se on kamala tunne, kun toivoo, että nyt tää onnistuu ja sit ei. Kolme viimesintä tuoresiirtoa on ollu mullakin tuollaista. Vetää mielen matalaksi. Haleja!❤️

Mun pitää mennä keskiviikkona verikokeeseen, mitataan progesteroniarvo. Eilen alotin cycglogestin. Mielenkiintoista nähdä se arvo. Sitä ei oo ennen mitattu… on vaa kokeiltu cyclogest+terolut ja sit viel se yks piikitettävä prolutex…(hirvee)… Pe sit pas…

Kävin tänään toisessa ultrassa ennen PAS:ia kun viime torstaina limakalvo oli vain 3mm ja suurin follikkeli 10 mm. Nyt limakalvo oli 7,5mm ja suurin follikkeli 14,5mm eli aika hitaasti kasvaa. Päädyin kuitenkin ottamaan Ovitrelle pistoksen torstaille, jos/kun ovulaatio ei itsestään käynnisty. Toinen vaihtoehto olisi ollut siirtää elokuulle. Voikohan siirto onnistua, kun lääkkeillä aiheutetaan ovulaatio ja meneeköhän yksi alkio nyt hukkaan? 🤔

Kävin tänään toisessa ultrassa ennen PAS:ia kun viime torstaina limakalvo oli vain 3mm ja suurin follikkeli 10 mm. Nyt limakalvo oli 7,5mm ja suurin follikkeli 14,5mm eli aika hitaasti kasvaa. Päädyin kuitenkin ottamaan Ovitrelle pistoksen torstaille, jos/kun ovulaatio ei itsestään käynnisty. Toinen vaihtoehto olisi ollut siirtää elokuulle. Voikohan siirto onnistua, kun lääkkeillä aiheutetaan ovulaatio ja meneeköhän yksi alkio nyt hukkaan? 🤔

Itsellä trigattiin ovis ovitrellella tässä kierrossa ja plussa tuli 🫶🏼 Olin itsekin alkuun aika huolissani, että onko kroppa valmis vastaanottamaan alkion, kun lääkkeillä aiheutetaan ovulaatio. Mulla oli 15mm folli (limis 9mm) ja siitä neljäntenä päivänä pistin ovitrellen eli vähän sai kauemmin kasvaa jos vertaa sun tilanteeseen.

Mutta mitä mieltä lääkäri oli? 🤔 Luulisi että olisi sanonut suoraan, jos ei olisi mitään järkeä yrittää 😊

Kys:issä tekevät siirtoja 19 kesäkuuta asti ja jatkavat elokuus

Takaisin
OSZAR »