Pakastealkion siirto (PAS)

Itsellä trigattiin ovis ovitrellella tässä kierrossa ja plussa tuli 🫶🏼 Olin itsekin alkuun aika huolissani, että onko kroppa valmis vastaanottamaan alkion, kun lääkkeillä aiheutetaan ovulaatio. Mulla oli 15mm folli (limis 9mm) ja siitä neljäntenä päivänä pistin ovitrellen eli vähän sai kauemmin kasvaa jos vertaa sun tilanteeseen.

Mutta mitä mieltä lääkäri oli? 🤔 Luulisi että olisi sanonut suoraan, jos ei olisi mitään järkeä yrittää 😊
Okei, no eiköhän ne sitten tiedä 😅 Kävin nyt keskussairaalassa ja varsinaiset hoidot tehdään muualla, lääkärit keskenään soittelivat vastaanoton aikana. No, pitää joka tapauksessa huomenna vielä soittaa siitä Ovitrellen pistämisestä ja millon nyt siirto sitten on niin voihan sitä samalla kysästä 😄

Soittelinkin polille, ehkä saatan päästä siirtoon vielä ennen kesäsulkua, jos mahdun mukaan.

Nyt vaan mietin, että onko järkevää mennä suoraan näistä nyt alkavista kuukautisista siirtoon? Minulla siis ollut cyglot, zumenon, terot ja kortisoni tukena tässä nega kierrossa, vuoto ei ole vielä alkanut, ma lopetin tukilääkkeet. Vai pitäisikö jättää elokuulle?

Polilta sanoivat, että voisi mennä suorilta. Mut onko parempi antaa kropan palautua ja aloittaa ns. Puhtaalta pöydältä? Sanokaa te, joille tehty useita siirtoja ❤️

Soittelinkin polille, ehkä saatan päästä siirtoon vielä ennen kesäsulkua, jos mahdun mukaan.

Nyt vaan mietin, että onko järkevää mennä suoraan näistä nyt alkavista kuukautisista siirtoon? Minulla siis ollut cyglot, zumenon, terot ja kortisoni tukena tässä nega kierrossa, vuoto ei ole vielä alkanut, ma lopetin tukilääkkeet. Vai pitäisikö jättää elokuulle?

Polilta sanoivat, että voisi mennä suorilta. Mut onko parempi antaa kropan palautua ja aloittaa ns. Puhtaalta pöydältä? Sanokaa te, joille tehty useita siirtoja ❤️
Jokainen toki päättää itse, mutta kerron oman kokemukseni. ❤️

Mulle tehtiin siirto huhtikuussa, jossa tukilääkkeinä cyclogest ja terolut sekä kiinnittymisen tukena gonapeptyl. Lisäksi letrot kierron alussa. Siitä kierrosta tuli nega (tai oikeastaan kemiallinen). Ilmoittauduin heti seuraavasta kierrosta uuteen siirtoon samoilla lääkkeillä ja siitä tuli nyt plussa.

Mäkin pohdin sitä, että onkohan kroppa valmis, mutta näköjään oli. 😊

Hyppään tännekin ryhmään. Mulla yksi pas takana josta nega. Nyt pp7 ja kyydissä 4 päiväinen alkio. Oireita on paljon, mutta kaikki voivat olla progesteronilisän aiheuttamia…
Mulla siis tehtiin menopur pistokset ja zumenon, sitten ovitrelle viikko ennen siirtoa, ja muutama päivä ennen siirtoa aloitin cyclogest joka edelleen mukana. Kaikki testit tähän mennessä negaa, ei edes roskishaamua.. Toivon todella, että tässä neljän päivän aikana kerkeis plussa kehittymään 🥺 kolme vuotta hoitoja kuitenkin takana..

Kaikille jotka taistelee limakalvon paksuuntumisen kanssa niin mä sain hurjasti päivissä nousuun kun join puolilasia granaattiomenamehua (luomu) ja sekotin vettä. Joka päivä pitää myös muistaa syödä 2 brasilian parapähkinää (coopilta löytyy halpoja). Parapähkinöitä saa syödä max 2-4 päivässä. Myös ananaksen ydin auttaa kiinnittymisessä! Itse blendasin ja join teenä. Kiinnittymisen (pas jälkeen) on hyvä välttää kylmiä ruokia ja juomia, syödä ja juoda ainoastaan lämmintä (ei kuumaa). Huoneenlämpöiset juomat käy myös. Täten kohtu on ”lämmin ja vastaanottavainen” alkiolle. Myös alkionsiirron päivästä lähtien pitää pitää jalat aina lämpimänä vaikka pörrösukilla, koska kohtu tarvii paljon energiaa ja jaloista energiat lähtee helpoiten hukkaan. Nämä kaikki niksit auttaa kiinnittymiseen ja limikseen! Oon tutkinut paljon ja nämä on kyllä auttaneet ainakin limikseen, se selviää myöhemmin kiinnittyykö.. Tsemppiä kaikille!

Moikka kaikille! Liityn täältä sivusta mukaan keskusteluun, kun ensimmäinen pakastealkionsiirto häämöttää. Meillä on siis sellainen tilanne, että huhtikuussa tehtiin ensimmäinen IVF/ICSI-hoito, josta saatiin kaksi alkiota. Määrä oli itselle tosi kova pettymys ja tuorealkionsiirrosta tullut nega vielä isompi, mutta nyt isoimpien hormonihuurujen väistyttyä mieli alkaa olla jo valoisampi. :folded:

Pakkasessa olevan alkion siirto on nyt tarkoitus tehdä tähän kiertoon, jotta ehdittäisiin ennen kesäsulkua. Aloin kuitenkin nyt tässä ihmetellä sitä, että sain ainoastaan ohjeeksi tikuttaa ovulaatiota ja ilmoittaa positiivisen testin, jolloin sovitaan siirtopäivä. Mutta keskustelua seuranneena oon ymmärtänyt, että usein limakalvon ja follien tilanne on tarkistettu ultralla PAS-kierron alkupuolella. Onko muilla kokemusta tällaisesta, että ei tehtäisi mitään tarkistusultraa ja mennään vaan ovulaatiotesteillä? Sitä en toki tajunnut kysyä, että onko tarkoitus ultrata posiviitisen ovulaatiotestin jälkeen. Hoidot meillä on KYSissä.

Alkoi vaan nyt itseä jännittää, että mikä siellä on tilanne, kun viime kierto tosiaan ollut IVF-lääkkeitä täysi eikä haluaisi hukata tuota ainoaa olemassa olevaa alkiota, jos kohdussa ei oo kaikki normaalisti. :crying-face:

Minulle tehty vain ensimmäisessä pas ultra koska pcos ja letrozol ovulaatio induktiona. Mutta jos sinulla ei ovulaatiot ole ongelma niin sitä ei sillon tarvitse ja ovulaatio testit pitäisi riittää. Digitestit clearbluen pinkit ollut helpompia ja luotettavampia.
@Kohta35vtyhjäsyli Kaikki pas on aina tehty meillä peräjälkeen. Välikierto oli vain punktion jälkeen kun suuri hyperin riski.

Moikka kaikille! Liityn täältä sivusta mukaan keskusteluun, kun ensimmäinen pakastealkionsiirto häämöttää. Meillä on siis sellainen tilanne, että huhtikuussa tehtiin ensimmäinen IVF/ICSI-hoito, josta saatiin kaksi alkiota. Määrä oli itselle tosi kova pettymys ja tuorealkionsiirrosta tullut nega vielä isompi, mutta nyt isoimpien hormonihuurujen väistyttyä mieli alkaa olla jo valoisampi. :folded:

Pakkasessa olevan alkion siirto on nyt tarkoitus tehdä tähän kiertoon, jotta ehdittäisiin ennen kesäsulkua. Aloin kuitenkin nyt tässä ihmetellä sitä, että sain ainoastaan ohjeeksi tikuttaa ovulaatiota ja ilmoittaa positiivisen testin, jolloin sovitaan siirtopäivä. Mutta keskustelua seuranneena oon ymmärtänyt, että usein limakalvon ja follien tilanne on tarkistettu ultralla PAS-kierron alkupuolella. Onko muilla kokemusta tällaisesta, että ei tehtäisi mitään tarkistusultraa ja mennään vaan ovulaatiotesteillä? Sitä en toki tajunnut kysyä, että onko tarkoitus ultrata posiviitisen ovulaatiotestin jälkeen. Hoidot meillä on KYSissä.

Alkoi vaan nyt itseä jännittää, että mikä siellä on tilanne, kun viime kierto tosiaan ollut IVF-lääkkeitä täysi eikä haluaisi hukata tuota ainoaa olemassa olevaa alkiota, jos kohdussa ei oo kaikki normaalisti. :crying-face:
Moi!

Meillä kanssa hoidot Kysissä ja tänään just soittelin aikaa pakastealkionsiirrolle kun ovistesti näytti eilen illalla hymynaamaa. Ensi maanantaille laskivat sopivan siirtopäivän. Edellinen kerta peruuntui mutta silloinkin sain ohjeeksi aloittaa cyclogestit muutamia päiviä ennen siirtoa eikä muuta. Eli ainakaan Kysissä luonnolliseen kiertoon tehdessä ei tartte käydä ultrissa.

Minäkin kyssissä hoidoissa. Lääkkeellisessä passissa minulla oli ultra ennen siirtoa, josta vuoto alkoi tänään. Huomenna soitan, että päästäänkö siirtoon ennen kesäsulkua. Tietää sitten, jatkuuko matka syksyllä yksityiselle vai antavatko vielä yhden kierroksen, kun niin vähänlaisesti siirtoihin päästy..

Samaten oli ensimmäisessä passissa, vaikka ei ollut lääkkeellinen.

Kiitos! Ehkäpä nyt sitten uskallan luottaa että kaikki on niinkuin pitää eikä ultralle aina oo tarvetta 😊 Oon yleensä saanut ovulaation kiinni liuskoilla, mutta nyt ostin just noita cb pinkkejä, niin ei tarvii ainakaan arpoa viivojen kanssa.

Voi että @Kohta35vtyhjäsyli toivottavasti ehtisit vielä siirtoon ja saisit suunnitelmat selväksi ennen kesää kohta🙏

Muokattu viimeksi:
Kävin tänään toisessa ultrassa ennen PAS:ia kun viime torstaina limakalvo oli vain 3mm ja suurin follikkeli 10 mm. Nyt limakalvo oli 7,5mm ja suurin follikkeli 14,5mm eli aika hitaasti kasvaa. Päädyin kuitenkin ottamaan Ovitrelle pistoksen torstaille, jos/kun ovulaatio ei itsestään käynnisty. Toinen vaihtoehto olisi ollut siirtää elokuulle. Voikohan siirto onnistua, kun lääkkeillä aiheutetaan ovulaatio ja meneeköhän yksi alkio nyt hukkaan? 🤔

Mulla myös triggattiin ovis Ovitrellellä, jotta päästiin just ennen pääsiäistä siirtoon. Siitä tuli plussa, josta rv9 nyt meneillään 😊 Follin kokoa ja limakalvon paksuutta en siitä viimeisestä ultrasta muista.

Minulla alkoi eilen oikeastaan vuoto. Mitenhän, kun tänään poli oli kiinni, zumenonin aloitus? Haittaako jos vasta kp 3 aloitan? Olisiko se pitänyt aloittaa kp2? Mitä teen? Otanko nyt illasta 2tbl, kun ohje oli viimeksi kp2 alkaen 1+2. En tiedä mahdunko mukaan ennen sulkua.

Minulla alkoi eilen oikeastaan vuoto. Mitenhän, kun tänään poli oli kiinni, zumenonin aloitus? Haittaako jos vasta kp 3 aloitan? Olisiko se pitänyt aloittaa kp2? Mitä teen? Otanko nyt illasta 2tbl, kun ohje oli viimeksi kp2 alkaen 1+2. En tiedä mahdunko mukaan ennen sulkua.
Mulla PAS-kaaviossa oli zumenonin aloitus kp1. Jos olisin sun tilanteessa, aloittaisin tänään zumenonin 2tbl illalla ja heti huomenna soitto polille. En ole varma asiasta, mutta saattaa olla myöhäistä (ehkä??) aloittaa vasta huomenna, kun ideahan on tavallaan alusta asti lamata se oma kierto ja johtofollikkelin synty alta pois.

Mulla PAS-kaaviossa oli zumenonin aloitus kp1. Jos olisin sun tilanteessa, aloittaisin tänään zumenonin 2tbl illalla ja heti huomenna soitto polille. En ole varma asiasta, mutta saattaa olla myöhäistä (ehkä??) aloittaa vasta huomenna, kun ideahan on tavallaan alusta asti lamata se oma kierto ja johtofollikkelin synty alta pois.
No sepä, tätä itsekin mietin.. voihan.. eilen illasta alkoi vuoto niin, että tuli tamppoonin läpi, että kai sen eilisen voi laskea kp1? Mut Entä jos ne on ajatellut jotain muuta nyt tähän siirtoon. Vitsit että meni hankalaksi.

No sepä, tätä itsekin mietin.. voihan.. eilen illasta alkoi vuoto niin, että tuli tamppoonin läpi, että kai sen eilisen voi laskea kp1? Mut Entä jos ne on ajatellut jotain muuta nyt tähän siirtoon. Vitsit että meni hankalaksi.
Lääkitykseen en osaa ottaa kantaa, mutta meille ainakin ohjeistettiin, että jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, niin vasta seuraava päivä on kp1.

Takaisin
OSZAR »