Yleinen keskustelu

Ihania eläinkuoseja ja kivat värit ja varsinkin sen muumitalvihaalari sai melkein herkistyy kun kuvitteli oma pienen haalarissa tulevana talvena 😍 kuinkahan moni oikeesti käyttää tuota laatikkoa sänkynä 🤔 meillä varmaan koirat vallottais tai repis sen kivana virikkeenä 😅
Me käytettiin myös esikoisella, oli kivan pesämäinen @Pikkuvarpunen tuumas. Pinnasänky on niiin valtava pitkään että sillä saa kivasti supistettua turvalliseksi tilaksi, jos säpsähti jotain niin laatikon reunat ottivat vastaan. Nukkui myös pitkään pää kiinni laatikon etureunassa että siihen tuli ajan myötä tummentuma 😂

Kirjottelen nyt samaan viestiin useammasta aiheesta. Itse oon parturi ja huolettaa kyllä tuo värien kanssa läträäminen päivittäin. Lisäksi teen myös kynsiä jossa on omat kemikaalinsa. Mutta eipä sitä voi töistäkään pois olla.

Äitiyspakkauksesta mietityttää justiin tuo että onko haalari, tumput ja tossut oikean kokoisia sitte ens kesänä. Kivoja kuosia kyllä oli mutta toki sillä rahalla sais itsekkin ostettua kaikenlaista varsinkin kun nuo ihan pienet ei edes oikein kulu niin löytyy hyväkuntoisia kirpparilta.

Meillä ainakin äp pakkauksen tumput ja tossut on tulleet heti käyttöön aiemmasta pakkauksesta syksy ja kevät vauvalle. Ja riippuu tosi paljon vauvan koosta, miten haalari menee. Mutta sen taitaa saada myös makuupussiksi.

Itse ajattelin jättää äitiyspakkauksen nyt väliin ja ottaa vaihtoehtoisen rahan, juuri tuon ulkovaatteiden koon vuoksi. Aivan varmasti ovat alkuun isoja ja seuraavana talvena pieniä..

Onkos täällä muita kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiviä? Miten teillä on mennyt sen kanssa raskausaikana? Onko lääkitystä muutettu ja kuinka paljon ja miten on vaikuttanut?

Täällä vielä yksi joulukuisen 2025 odottaja. Onkohan täällä enää ketään vai ovatko kaikki jo siirtyneet salaiselle puolelle 😅

Olen alusta asti seurannut joulukuiset 2025-osiota, mutta uskalsin vasta nt-ultran jälkeen liittyä keskusteluun. Minulla on jo ennestään joulukuinen 2023 ja hänenkin odotusaikoihin pyörin joulukuiset 2023-osiossa, mutta en jotenkin uskaltanut liittyä mukaan keskusteluun. Tällä kertaa olen rohkeampi :)

Täällä vielä yksi joulukuisen 2025 odottaja. Onkohan täällä enää ketään vai ovatko kaikki jo siirtyneet salaiselle puolelle 😅

Olen alusta asti seurannut joulukuiset 2025-osiota, mutta uskalsin vasta nt-ultran jälkeen liittyä keskusteluun. Minulla on jo ennestään joulukuinen 2023 ja hänenkin odotusaikoihin pyörin joulukuiset 2023-osiossa, mutta en jotenkin uskaltanut liittyä mukaan keskusteluun. Tällä kertaa olen rohkeampi :)
Varmaan suurin osa on jo salaisella puolella. Tervetuloa jokkkoon ja sinnekin mukaan 😊

Täällä kans yks joka ei oo salaisessa ryhmässä ja ei varmaan liitykään ku en jaksa/pysty/halua kirjotella sinne sit nii aktiivisesti että pysyisin siel mukana.

Mut jos joku täällä pyörii vielä ni onko kenellekään määrätty rautaa?

Mulla arvot siis ok Suomen mukaan, mutta täällä ulkomailla nyt halusivat että rupeen ottaa rautaa joka päivä. Semmonen pulveri joka sekoitetaan veteen. JA VOI JEESUS kuinka huono ja paha olo mulle tulee sen jälkeen. Mahaan sattui niin että luulin jo että kyse on jostain vakavammasta. Eilen jätin raudan pois ja päivä oli mitä parhain. Äsken taas otin ja nyt makaan sängyssä kun rupesi väsyttämään ja tuli muutenkin ihmeellinen olo, veikkaan että illalla on taas maha kipeä...

Täällä kans yks joka ei oo salaisessa ryhmässä ja ei varmaan liitykään ku en jaksa/pysty/halua kirjotella sinne sit nii aktiivisesti että pysyisin siel mukana.

Mut jos joku täällä pyörii vielä ni onko kenellekään määrätty rautaa?

Mulla arvot siis ok Suomen mukaan, mutta täällä ulkomailla nyt halusivat että rupeen ottaa rautaa joka päivä. Semmonen pulveri joka sekoitetaan veteen. JA VOI JEESUS kuinka huono ja paha olo mulle tulee sen jälkeen. Mahaan sattui niin että luulin jo että kyse on jostain vakavammasta. Eilen jätin raudan pois ja päivä oli mitä parhain. Äsken taas otin ja nyt makaan sängyssä kun rupesi väsyttämään ja tuli muutenkin ihmeellinen olo, veikkaan että illalla on taas maha kipeä...
Rautalääkkeitä on erilaisia, ehkä sun kannattaa kokeilla jotain toista valmistetta? Onko siellä mitä kaikkea saatavilla? Jotkin voi käydä mahaan ja toiset vähemmän tai ei ollenkaan.
Mikä sun ferritiini oli? Mulle on määrätty myös rautaa.

Itse ajattelin jättää äitiyspakkauksen nyt väliin ja ottaa vaihtoehtoisen rahan, juuri tuon ulkovaatteiden koon vuoksi. Aivan varmasti ovat alkuun isoja ja seuraavana talvena pieniä..
Huutelen ulkopuolelta tänne, että ei pidä välttämättä paikkaansa. Mulla on joulukuinen normikokoinen lapsi vm. 2021. Äitiyspakkauksen haalari oli erittäin hyvä 1,5 v:llä tytöllä koko talven ajan, samoin ne muut ulkoasusteet. Eka keskitalvi ulkoiltiin vaunuissa kaukalopussissa tms. Ei parikuinen minusta mitään haalaria edes tarvitse. Äitiyspakkauksen makuupussikin sopi tytön köyttöön kaksi talvea. Nyt, kun tulee heinäkuinen, epäilen enemmän pakkauksen vaatteiden olevan väärää kokoa. 🙂

Kiitos, @Pula, kokemuksista! Mulla maaliskuiselle +1-käyrän pojalle sopi haalari koko viime talven ja luulisin, että menee ainakin syksyn ajan, ellei ole koko ensi kautta käytössä 👍🏻 eli luulisin heinäkuisellekin äitiyspakkauksen talvivaatteiden kyllä sopivan vielä toisenakin talvena 🤔

Takaisin
OSZAR »