Oireet

Itsellä oli ennen plussaa (dpo7 alkaen) paineentunnetta kohdun alueella, ei oikeastaan muuta. Rintojen arkuutta olen tässä odotellut, mutta vielä ei ole mitään muutakuin jotain epämääräistä pientä poltetta/kylmänarkuutta. Pieniä vilunväristyksiä tullut välillä myös, ja yhtenä päivänä on särkenyt päätä. Toki tänään on vasta dpo14, eli mitään oireiden kirjoa ei vielä varmaan monellakaan ole, kun hcg tasot matalia. Jännittäviä aikoja elämme ❤️

Mulla on ollut paljon alaselkäkipuiluja ja -polttoja. Monesti huomaan ne, kun rauhoittuu istumaan tai menee nukkumaan. Sellaista alavatsan menkkakipuilua ei tässä raskaudessa ole ollut lainkaan.
Tällä hetkellä selkä on niin polttavaa tunnetta täynnä et jännittää. 🙈

Mulla on ollut rintojen arkuutta, ruokahalu lisääntynyt, pissahätä usein ja hajuaisti tarkentunut. Normaalisti mun ei WC:ssä tarvi usein käydä, enkä tunne nälkää joka päivä edes..

Ootan sitä kauhulla, kun pahoinvointi alkaa.. edellisissä raskauksissa oon oksentanut noin viikolta 6 lähtien. Esikoista aloin odottaa toukokuussa, se kesä oli kamala. Oksensin viikolta 6 viikolle 16 ja uudestaan vielä rv 20-23. Esikoinen (tyttö) syntyi tammikuun lopussa. Kesän lapsista tartti vähemmän oksentaa. Toinen (poika) oksetti rv 6-10 ja kaksoset (tytöt) rv 6-14.

Sori asian vierestä loppu. 🤭

Mul on vähän etovaa oloa, rinnat kipeät ja pari tippaa tullu maitoa 😱 repäisykipuja. Ummetus ja koko ajan jano

...ja eilen jouduin illalla oksentaa.

Nää repäisykivut on jotai ihan hirveetä. En taas muistanut edes..

Ekasta plussasta asti alko tukkosuus ja nuha. Ja edelleen sillä tiellä nyt ehkä helpottaa jo pikkuhiljaa nuha. Oon jotenki varovaisesti seurannu oireita ku pelkään et innostun liikaa 🙈 Turvotusta varsinkin iltaa kohden. Nälän ja janon tunne lisääntyny. Mulla noita repäsykipuja tulee sillontällön aivastaessa. Sykkeet myös ylhäällä mut en tiedä vaikuttaako myös flunssa tällä hetkellä. Edellisissä raskauksissa sen mitä muistan oli just se flunssane olo ja repäsykivut. Muuten oliki raskaudet aika oireettomat. Saa nähä miten tällä kertaa kun menty 10v eteenpäin 😁

@Elea joo noi repäsykivut löi kyllä ällikällä. Eilen hiukan äkkii yritin sohvalta nousta ni voi piip et teki kipeetä

Ah, niin ihanaa ravata pissalla. Normaalisti ei tarvi käydä ku muutaman kerran päivässä, nyt sitten vähän väliä..

Uutena oireena tänään 4+5 oksentaminen. Hajut tekee todella pahaa. Kaikissa aiemmissa raskauksista oon oksentanut viikolta 6.. kaksosista vähä aiemmin..

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut väsymystä, alavatsan polttelua ja tänään selkeää huonoa oloa. Nyt ehkä 5+3. Laskin nyt niin, että siirtopäivä oli 2+2, koska siirrettiin kaksipäiväinen. Eikai se siitä kovin kauaksi voi heittää. 🙈

Mulla on vaan tosi turvonneet tissit, jotka on välillä myös kipeet. Ja sit tosi kova väsymys, kun yöunet on mitä sattuu, kun leposyke on tosi korkealla: normaalisti mun leposyke on n. 52-55, nyt huitelee 65 ja siltä kyllä tuntuukin. Alavatsa on myös tosi turvonnu.

Kaksi selkeää oiretta, jotka tuttuja jo aiemmista raskauksista: vatsa sekasin ja rinnat arat 🥴 Verisuonet on myös selkeämmin esillä reisissä ja rinnoissa.

Tänä aamuna öklötys vaihtunut suoranaiseen tunteeseen, että oksennus tulee hetkenä minä hyvänsä. Luulenpa, että tästä se alkaa. 🙄 Aiemmissa neljässä raskaudessa oon oksennellut. Tänään 5+2.
Rinnat on alkaneet muuttua ja nännit.

Voi vitsi et oon turvoksissa 😨 tää on siiis niin jäätävää näytän kun olisin lihonnu 10 kiloa ja kaikki vaatteet puristaa jopa ne ennen löysät

Tänään ehkä 4+2 ja ei muita oireita kuin vatsan turvotus. Mutta suunnilleen näin se on mennyt muissakin raskauksissa. Tässä keväällä keskenmenneessä pahoinvointi alkoi joskus viikolla 5+. Se oli aikaisemmin kuin edellisissä.

Vatsa tuntuu tosi turvonneelta, kaikki housut ja jopa auton turvavyö kiristää ikävästi. Edellisestä raskaudesta tuttu ei niin kiva oire nostaa myös päätään, kaikki otsaan kohdistuva kuuma, esim. suihku, sauna tai uunin luukun avaus, aiheuttaa voimistuvaa kipua päässä. 😫

Täällä ei muuta oiretta ole kun väsymys. Välillä juilii vasenta alavatsaa ja koko kylkeä, tämä alko heti oletetun kiinnittymisen aikoihin.

Takaisin
OSZAR »