Tässä ketjussa voidaan keskustella raskauden julkistamisesta ja jakaa myös vinkkejä sen salailuun. Keille olette jo raskaudesta kertoneet? Milloin ajattelitte kertoa? Onko ollut kinkkisiä tilanteita paljastumisen suhteen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meidän tyttö täyttää kohta kaksi, mutta en tiedä ymmärtäisikö hän sitä vielä. Toki sitten, kun raskaus alkaa näkyä ulkoisesti, sitä alkaa sitten puhua. Lisäksi toki ajattelin aiheeseen liittyviä kirjoja lukea.Meillä ei vielä tiedä kukaan muu, kuin mä ja puoliso. Ehkä mun äiti saattaa jo tietää, koska hän tietää yrityksestä mun siskon kanssa ja valittelin sillon pari viikkoo sit heille, et menkat on myöhässä ja äiti sit kysy viikonloppuna ku soitin, et teitko testin ja sanoin vaan "en kerro"Meen mun siskon luo kylään ens viikolla, et varmaan hänelle sit kerron. Ja varhaisultran jälkeen sit ruvetaan varmaan kertomaan meidän perheille ja ystäville, kun on kuviakin näyttää.
Itekin mietin tuota "isoveli" paitaa joskus aiemmin, mutta katsotaan nyt mitä keksitään vai keksitäänkö mitäänSen tiedän, että kaikki ystävät ei halua, että niille kerrotaan kasvotusten, jos heilläkin ollut menetyksiä tai lapsettomuutta taustalla. Joten joillekin vaan viesti sit jossain vaiheessa.
Meillä on tulossa töissä kesäkuun alussa kesäjuhlat ja niihin piti ilmoittaa allergiat. Vielä en kehdannut laittaa sinne kaikkien nähtäville "raskausajan ruokavalio", mutta varmaan toimitusjohtajalle ilmoitan ehkä varhaisultran jälkeen, että tämmönen homma. Muuten en ajatellut tällä kertaa ennen juhlia kertoa työkavereille. Viimeksi kerroin lähimmille työkavereille, kun oltiin menossa vastaaviin juhliin. Nyt ei tunnu siltä, että haluaisin vielä noin varhaisessa vaiheessa kertoa, eli siinäpä ihmettelevät, miksi en juo alkoholia
Mutta millos kerrotte omille lapsille? Meillä on 2,5 vuotias ja haluaisin kertoa hyvissä ajoin. Ystävä kertoi omalle 4 vuotiaalleen vasta rakenneultran jälkeen ja minusta tuntui, että se oli aika myöhään. Ja vielä kun kaikki ystävät ja sukulaiset tiesivät nt-ultran jälkeen. Piti aina muistaa, ettei kysele mitään raskauteen liittyvää lapsen kuullen.
Mutta millos kerrotte omille lapsille? Meillä on 2,5 vuotias ja haluaisin kertoa hyvissä ajoin. Ystävä kertoi omalle 4 vuotiaalleen vasta rakenneultran jälkeen ja minusta tuntui, että se oli aika myöhään. Ja vielä kun kaikki ystävät ja sukulaiset tiesivät nt-ultran jälkeen. Piti aina muistaa, ettei kysele mitään raskauteen liittyvää lapsen kuullen.
Apua, täällä sama kohtalo! Äitienpäivälounaalla sushiyllätysTänään käytiin mun vanhemmilla juhlimassa äitienpäivää ja veljen synttäreitä. Vähän olin miettinyt, et olisi hyvä sauma kertoa, kun kaikki koolla, mut oli sen verran aikainen vielä, ettei vielä ollut sit kuitenkaan hyvä.
Kävi kyl ajatus mielessä, et entä jos jostain syystä paljastun. Mut miksi ihmeessä paljastuisin, kun tuskin siel nyt mitään semmosta ruokaa on tarjolla, jota ei vois syödä ja ei oikein muuta syytä ois.
No siel olikin koottu brunssi, jossa muun muassa graavilohta, cobbin salaattia (homejuustoa), raaka kala -sushia, juustoja ja ilmakuivattua kinkkuaKatoin sitä pöytää ja mielessä nauroin, et ei hyvää päivää
Just tällä kertaa tämmöset ruuat. No onneksi siinä oli kohtuullisesti muutakin ja esim. susheista ja juustoista osa sopi. Ja aattelin, et ei kukaan kiinnitä huomiota, et skippaan ne riskiaineet. Paitsi ehkä sisko, joka tietää yrityksestä, mut ei hänkään tainnu.
Pariin otteeseen väläyteltiin myös skumpan mahdollisuutta ja mun isä laittokin jo pullon jossain kohti kylmenemään. Mut se ei sit jostain syystä ikinä tullukaan tarjolle. Se olis heti saanu kulmakarvat kohoamaan, jos olisin siitä kieltäytynyPyörittelin äkkiä mielessä selityksiä, mut lopulta päätin, et otan lasin ja annan sit miehelle huomaamatta jossain kohti. Mut eipä sit tarvinnu temppuilla.
Se on kyl hassua, et kun ei oo raskaana, niin ihan normi olis skipata jtn ruokia ja ei se nyt ehkä niin tavatonta olis siitä skumpasta kieltäytyä. Mut heti kun on raskaana, niin tuntuu, et KAIKKI MITÄ TEEN ON EPÄILYTTÄVÄÄ, KAIKKI ARVAA!!
No vaikka noi välillä aiheuttaa stressiä, niin on salailu myös tavallaan hauskaa, kun pitää vähän kikkailla![]()