Oireet

Millasia oireita tällä hetkellä päällä? Täällä edelleen porskutellaan oireettomana. Tai siis fyysisiä kropassa tuntuvia oireita ei ole mitään. Kaikissa aiemmissa viidessä raskaudessa on ollut, et miköhän homma. 🤨

Sen sijaan mä olen ollut alusta asti tosi ahdistunut ja v***uuntunut. Raskaudet on ollu mulle kyl vaikeaa aikaa, kun on henkisesti ollu niin paha olla. Mut yleensä se on alkanut vasta toisella kolmanneksella. Vähän hirvittää mitä tästä vielä tulee. 🫣

Oon myös pari yötä nukkunut vähän hassusti. Meinaan heräillä jo neljän viiden aikoja aamuun. Mut tää voi olla kyl vaan sattumaa. Aiemmissa raskauksissa oon nukkunut ongelmitta heräämättä ihan loppuun asti. 🤔

5+5 ja nyt iltaisin oon huomannut etovaa oloa, varsinkin jos edellisestä ateriasta kulunut pidempi aika. Aiemmissa raskauksissa voimakas pahoinvointi on alkanut n. 7+0, että sitäpä tässä odotellessa...🫠
Oon myös alkanut heräilemään aamuyöllä 3-4 aikaan ensin vessaan ja sen jälkeen ei enää millään unta🥱 Siinäpä sitten pinna kireällä loppupäivä ja illalla ajoissa nukkumaan rättiväsyneenä😆

Pahoinvointia on pitkin päivää (ei oksentamista) ja väsymystä. Teen vaan etätöitä ja makaan. Ja ainoa mitä haluaisin tehdä on maata vaan lämpimässä peiton alla 😅

Kunhan ei pahenis niin kyllö tän kanssa pärjäilee - mulla on viikonlopulle suuret toiveet, että kun ei ole töitä niin jos jaksais vaikka tehdä jotain 😄 5+4 tänään

Etova olo lisääntyy päivä päivältä, mutta vielä pystyy tekemään töitä ja kotihommiakin. Jos tää pysyisi tässä, niin pärjäisin hyvin, mutta pahoin pelkään että huonompaan mennään vielä.

Huh, tää ahdistus on kyl aikamoista. Vaikeelta tuntuu olla töissä kun tekis mieli vaan mennä sikiöasentoon 🙈 Mun työssä pitää olla esillä ja ammattimaisesti. Ei voi edes mennä vessaan itkemään hetkeksi, jos siltä tuntuu. 🥲 Eilen tulin itkien töistä kotiin, kun pääsin lopulta purkamaan sen pahan olon. Tänään oli ihan jees olo töissä, mut heti sen jälkeen vello taas ahdistus. Jos tää tästä viel kauheesti pahenee tqi jatkuu pitkään, niin en ehkä pysty töissä olemaan, kun vaatii niin paljon henkistä pinnistelyä. 😬

Mut kävin kattoo aiempien raskauksien merkintöjä ja molemmista lapsista oon merkannu ensioireiksi ahdistuksen. Huojensi vähän. En muistanu ollenkaan sitä, ainoastaan ne fyysiset oireet. Olin ollu vähän huolissani, et kuinka pahaksi tämä tästä vielä äityy, jos nyt heti alussa on jo näin hankala olla. Mut hyvä muistutus, et silloinkin on ollu tätä samaa ja on sit helpottanut alun jälkeen. Alakuloa on kyl ollu läpi raskauksien, et siltä ei varmaan tälläkään kertaa voi välttyä. Mut ehkä se tieto helpottaa, et viimesen kerran joutuu tän rämpii läpi, koska sit lapsiluku täynnä. 🙈

Toi muuten vinkkinä kaikille, joilla toiveena saada tän jälkeen lisää lapsia. Kantsii kaikkia oireita ym. merkkailla muistiin ja samoin sit vauva-arjesta tietoja ym. Auttaa kivasti seuraavilla kierroksilla, kun on jtn mihin verrata, eikä tartte muistella. Tää foorumikin on kyl tosi kiva, ku voi vanhoja viestejä selailla ku päiväkirjaa, et mites se menikään. 👌😁

Viel ihmetyttää noiden fyysisten oireiden puute. Ei huolestuta, mut vaan kummastuttaa. 🤷‍♀️ Missä on nännikipu, menkkajomo ja nestehukkainen olo? 😅 Niitä on yleensä aina ollu heti alusta lähtien. Nyt ei yhtään mitään vieläkään. Siis täys negakierroissakin ollu enemmän oireita ku ny 😅 Et mitä tää ny on?

Täälläkin puuttuu se klassinen nännikipu, joka aiemmissa raskauksissa aina ollut jo heti varhaisessa vaiheessa.

Mutta aamuisin on kyllä paha olo. Ja herään todella aikaisin, mutta yllättävän virkeänä. Iltaisin olen hirmu väsynyt ja kömmin sänkyyn ainakin tuntia-puoltoista aiemmin kuin yleensä.

Nännit tulessa, närästää ja turvottaa. Närästää siis aivan uskomattoman paljon🤢🤢🤢 lievää pahoinvointia. Ummetusta ja koko ajan hirveä nälkä 🤪 väsyttää mutta silti herää yöllä 3-4 aikaan.

Viikkoja nyt 5+5 🙈

Hirveä nälkä iskenyt tännekin, olen nyt pari päivää syönyt 5 ateriaa ja kaikkea siinä väleissä. Ihmettelen kyl ettei nänneissä tunnu mitään, kun esikoinenkin käy vielä pari kertaa päivässä hörpyllä. Eipä kyl muistaakseni rintoihin tullut juuri mitään edellisessäkään raskaudessa, vasta sit ku maito alkoi nousta 🤔

Täällä rv 4+2 ja ajoittaista nännikipua, ilmavaivoja ja pientä kuvotusta sekä väsymystä. Alkuviikosta oli hirveää palelua. Mietin vaan tuota kuvotusta et en muista et se olis aiemmin alkanut heti vaan muutaman viikon päästä. Mietinkin et onko tää jotain psykosomaattista 😅

Täällä myös yksi, joka ihmettelee miksei tissit ole kipeät 😂 Ainoat selkeät oireet nyt on väsymys ja uskomattoman hyvä hajuaisti. Yksi outo juttu minkä oon huomannut (molemmissa raskauksissa) on villit unet öisin eli näen ihan hirveästi kaikenlaisia sekounia. Nyt 4+4

Liitynpä minäkin tähän joukkoon, jotka ihmettelevät nännikipujen puuttumista 😄 nyt ei ole oikein mitään oireita. Suurin oire on palelu ja olenkin koko ajan aivan jäässä. Rinnat tuntuvat joltain osin aroilta, mutta senkin ehkä voi kuvitella vain kun tarpeeksi kiinnittää asiaan huomiota. Väsymystä hieman ja aivan sekopäiset unet 😅

Nyt toki vasta 4+0/4+1, joten eipä varmaan varsinaisesti vielä oireita olekaan. Edellinen joka päättyi varhaiseen keskenmenoon, niin siinä oli kyllä plussan aikaan jo aivan järkyttävät nännikivut ja rinnat kasvoi varmaan koolla yhdessä yössä. Tämän takia ihmettelinkin, mistä tämä lähes oireettomuus nyt johtuu. Mutta raskaustestin viiva on vahvistunut, joten jotain siellä kuitenkin pitäisi tapahtua! ❤️

Tänään aamulla oli pientä jomotusta alavatsalla. Ekoja fyysisiä oireita. Ei kyl vieläkään niin paljon, kuin aiemmissa raskauksissa. Nyt on 4+5.

Ja aiemmin kirjoitin, et oon pari yötä heränny 4-6 aikaan ja mietin, et oliko vaan sattumaa vai raskausoire. No sama on jatkunut nyt joka yö. Kun oon nukkunu about kuus tuntia, niin kroppa on silleen HERÄTYS, HERÄTYS, HERÄTYS! Olis kyl kiva pidempään nukkua, toivottavasti ei pitkään jatkuis 🫣

Tänään aamulla oli pientä jomotusta alavatsalla. Ekoja fyysisiä oireita. Ei kyl vieläkään niin paljon, kuin aiemmissa raskauksissa. Nyt on 4+5.

Ja aiemmin kirjoitin, et oon pari yötä heränny 4-6 aikaan ja mietin, et oliko vaan sattumaa vai raskausoire. No sama on jatkunut nyt joka yö. Kun oon nukkunu about kuus tuntia, niin kroppa on silleen HERÄTYS, HERÄTYS, HERÄTYS! Olis kyl kiva pidempään nukkua, toivottavasti ei pitkään jatkuis 🫣
Täällä sama tuon aamuheräämisen/unimäärän kans! Kuus tuntia näyttää riittävän ja sit on pää ”valmiina” uuteen päivään. 😵‍💫

Mä heräsin kans tänään jo ennen kuutta. Mulla kyllä vähäinenkin stressi vaikuttaa yöuneen silleen et unta ei meinaa riittää aamuun asti. Tänään oon torkahdellut sit pariin otteeseen sohvalle. Ja nyt illasta maha ihan turvoksissa.

Mulla ei lainkaan nänni/tissikipuja mitä oli viime raskaudessa jo ennen plussaa, päänsärkyä oli sillon, nyt tosi lievää.. Väsymystä ehkä vähän, itkuherkkyyttä ja huimausta ja verenpaineet tosi matalat! Mulla muutenkin ja raskaana laski viimeksikin entisestään. Nyt tosin alkuraskaudessa pahemmin ku viimeks.

Nii ja välillä vähän vasemmalla puolella alavatsalla tuikkii.

Pahoinvointi lisääntyy tasaisesti. Perjantaina töissä piti vähän väliä puputtaa manteleita, jotta ei yrjöttäisi. Nyt viikonloppuna on vähän parempi, tosin oon liikkunut ja ulkoillut enemmän. Töissä kyyhöttää lähinnä koneen ääressä.

Takaisin
OSZAR »