Mitä raskausappeja tai -työkaluja teillä on käytössä?

TonttuTulossa

Oman äänensä löytänyt
Toivottavasti tämä ei ole sääntöjen vastainen postaus - tulkitsin että vain erilaisista ryhmistä yms keskustelu olisi kiellettyä ja ei-keskustelu-sovellukset vapaata riistaa. Pahoittelut jo etukäteen jos ymmärsin väärin!

Halusin siis kysellä, että oletteko ottaneet raskausajalle käyttöön mitään sovelluksia ja jos niin mitä olette olleet niistä mieltä?

Itse latasin Preglifen ja siihen olen ollut yllättävän tyytyväinen. Aluksi ajattelin että mitä minä millään raskausapilla teen, mutta uteliaisuudesta latasin ja huomasin hyödylliseksi. Sen lisäksi että tällä saa seurattua raskausviikkoja ja vauvan kokoa (8+2 & oliivi! 🫒) niin tässä on hyödyllisiä artikkeleita, joita sovellus suosittelee omien raskausviikkojen perusteella. Lisäksi löytyy valmiit tekemis- ja ostoslistat, joita voi muokata itselle sopiviksi. Tähän saa muistutukset neuvoloista ja halutessaan sovelluksen avulla voi seurata myös omaa painoaan.

Hyödyllisimmäksi jutuksi koin sovelluksen mukana tulevat alennukset ja tarjoukset. Otin itse käyttöön sovelluksen kautta ilmaisen Ifin raskausajan "vakuutuksen", johon kuuluu maksuton 24/7 terveysneuvonta, jolle tuli pääsiäispyhinä jo käyttöäkin. Lisäksi sillä saa tarvittaessa raskausaikana myös kaksi ilmaista etälääkärinkäyntiä. Oletan että ilmaisuudesta maksetaan todellisuudessa niin, että Ifin vakuutusmyyjä soittelee sitten jossain vaiheessa raskautta, jää nähtäväksi.

Tuon lisäksi sai koodin johonkin ilmaisiin tuttipulloihin ja tutteihin ja alennuskoodeja raskausvaatteista vauvantarvikkeisiin. Millekään näistä ei näin alkuraskaudesta vielä toki ole käyttöä, mutta ihan kiva silti.

En ole kuitenkaan kokeillut mitään muuta sovellusta, enkä siksi osaa vertailla. Eli olisi tosi kiva kuulla teidän ajatuksia ja kokemuksia eri sovelluksista!

Mulla on Natural Cycles joka on ollut jo vuosia muutenkin, ja nyt vain siirryin siinä "pregnancy-modeen". Siinäkin kerrotaan kivasti viikoittain vauvan kehityksestä ja koosta, ja lisäksi muutoksista kehossa mitä raskaus tuo mukanaan. Voi seurata myös omaa oloa ja oireita. Lisäksi Ouran sovellus antaa jotain pikku nippelitietoa mutta ei kyllä ole kovin kattava. Tuo preglife kuulostaa kans hyvältä, ehkä testaan jos jossain välissä kaipaan lisää sovelluksia 😁

Mahtavia ketjuja aloitat @TonttuTulossa , juuri samaa ajattelin taas 😄

Mulla on ollut menkkojen seuraamiseen jo vuosia käytössä ilmainen Clue, ja kun ruvettiin yrittämään, ostin siihen CluePlussan, jolla aukesi mm. Yritys- ja raskausmoodit, mutta rehellisesti oon ollut aika pettynyt siihen. Artikkelit on aika geneerisiä ja suppeita, ja yksikköjä ei saa vaihdettua metrisiksi (ainakaan jos puhelin on englanniksi, kuten mulla), nii en pysty seuraamaan vaikka painoa sieltä. Se ilmaisversio on hyvä kierron seuraamiseen, mutta en voi suositella premiumin maksamista.

Toinen sovellus, jonka latasin kanssa, oli nimeltään Flo, joka toimii aika samoilla periaatteilla kuin Clue, mutta jotenkin näytti ehkä vähän kivemmalta näin odottavan äidin näkökulmasta. Harkitsin siihenkin premiumin ostoa, että olisi voinut katsella lisämatskua, mutta en kyllä taida tehdä samaa virhettä kahdesti.

Preglifen latasin eilen ja tänään tästä postaus muistutti tutkimaan sitä tarkemmin. Näyttää kyllä tosi hyvältä äpiltä, ja tosi paljon tavaraa on ilmaiseksi saatavilla. Luulen, että se jää nyt ahkerimpaan käyttöön näistä kolmesta.

Itselläni on käytössä Flo ja nyt kun plussasin niin latasin Preglifen. Se ollut käytössä aikaisemminkin ja olen kyllä tykännyt siitä

Vauvan syntymän jälkeiseen aikaan suosittelen tosi isosti sellaista kun Wonder weeks. Se on kyllä maksullinen ja englanninkielinen, mutta oli sen arvoinen! Siinä on tosi kivasti avattu vauvan kehitystä ikään kuin tiettyjen herkkyyskausien ja kehitysharppausten kautta ja miten ne vaikuttavat vaikka vauvan uneen ja käytökseen ja tyytymättömyyteen. Ne osui justiinsa aina kohdilleen kun oli esikoisen kanssa haastava vaihe, yhtäkkiä ei nukuttu ja oltiin itkuisia, niin auttoi jaksamaan näiden vaiheiden ohi kun ymmärsi vähän mitä valtavia mullistuksia vauva milloinkin kävi läpi. Sellaisesta kalenterista pystyi seurailemaan mille viikoille osuu seuraava kehitysharppaus ja "kiukkumieltä" tiedossa.

Kiva aloitus, itsekin tätä pohtineena että mitä appeja muut käyttää ja mitä suosittelette 🤩 Mulla on vaan Flo joka on ollut tosi hyvä kuukautisten seuraamiseen, mut nyt raskausmodella tosi tylsä (ilmaisversio itsellä). On myös tyhmää, kun en saa muokattua raskausviikkoja yhtä päivää suuremmaksi todellisten viikkojen mukaan, joten olen koko ajan yhden päivän jäljessä appissa. Viikkoja/päiviä saisi kyllä muokattua muutaman päivän alemmas, mutta ei suuremmaksi 🫠 ilmeisesti mun pitäisi sovelluksessa päättää raskaus, muokata menkkoja valheellisesti päivän aikaisemmaksi ja sitten se ehkä asettuisi oikein mutta en halua säätää noin monimutkaisesti🙄 Näiden kommenttien perusteella lataan varmaan myös Preglifen, heti kun vaan saan raivattua tilaa puhelimeen sitä varten.

Salaisella puolella on jo tämmöinen keskustelu myös käynnissä! 😊 Tykitelkää viestimäärät täyteen ja mukaan sinne ❤️

Mulla ollut Flo käytössä kierron seurantaan jo pitkään niin raskauden alettua vaihdoin siihen raskausasetuksen päälle. Ihan ok mutta ei mitenkään ihmeellinen. Mulla on se premium-versio kun joskus sai halvalla.

Täytyypä ladata toi Preglife ja testata

Mulla ollut Flo käytössä kierron seurantaan jo pitkään niin raskauden alettua vaihdoin siihen raskausasetuksen päälle. Ihan ok mutta ei mitenkään ihmeellinen. Mulla on se premium-versio kun joskus sai halvalla.

Täytyypä ladata toi Preglife ja testata
Ehdottomasti suosittelen!

Kiva aloitus, itsekin tätä pohtineena että mitä appeja muut käyttää ja mitä suosittelette 🤩 Mulla on vaan Flo joka on ollut tosi hyvä kuukautisten seuraamiseen, mut nyt raskausmodella tosi tylsä (ilmaisversio itsellä). On myös tyhmää, kun en saa muokattua raskausviikkoja yhtä päivää suuremmaksi todellisten viikkojen mukaan, joten olen koko ajan yhden päivän jäljessä appissa. Viikkoja/päiviä saisi kyllä muokattua muutaman päivän alemmas, mutta ei suuremmaksi 🫠 ilmeisesti mun pitäisi sovelluksessa päättää raskaus, muokata menkkoja valheellisesti päivän aikaisemmaksi ja sitten se ehkä asettuisi oikein mutta en halua säätää noin monimutkaisesti🙄 Näiden kommenttien perusteella lataan varmaan myös Preglifen, heti kun vaan saan raivattua tilaa puhelimeen sitä varten.
Joo flo:n ilmaisversio raskausaikana on tosi tylsä. Tykkään ite hirveesti tuosta Preglifestä

Vauvan syntymän jälkeiseen aikaan suosittelen tosi isosti sellaista kun Wonder weeks. Se on kyllä maksullinen ja englanninkielinen, mutta oli sen arvoinen! Siinä on tosi kivasti avattu vauvan kehitystä ikään kuin tiettyjen herkkyyskausien ja kehitysharppausten kautta ja miten ne vaikuttavat vaikka vauvan uneen ja käytökseen ja tyytymättömyyteen. Ne osui justiinsa aina kohdilleen kun oli esikoisen kanssa haastava vaihe, yhtäkkiä ei nukuttu ja oltiin itkuisia, niin auttoi jaksamaan näiden vaiheiden ohi kun ymmärsi vähän mitä valtavia mullistuksia vauva milloinkin kävi läpi. Sellaisesta kalenterista pystyi seurailemaan mille viikoille osuu seuraava kehitysharppaus ja "kiukkumieltä" tiedossa.
Kuulostaa kivalta. Harmi vaan tuo enkunkielisyys

Mullakin on preglife käytössä, on ihan hyvä vielä vauvan kanssa kun siellä on kaikkea tietoa kehityksestä kuukausittain.

Mulla oli esikoisen kanssa sellanen äppi kun huckleberry jota käytin tosi ahkerasti nukkumisten ja syöttöjen seurantaan - ja se homma meni vähän överiksi oikeastaan! Tällä kertaa ajattelin et en yhtään ala mitään kattella kellon kanssa ja notkua googlessa jokaista yötä selvittämässä miten "korjaan" vauvan unen tai syömisen tai mitä vaan, yritän vaan olla rennosti ja kuunnella vauvaa ja itteäni ja luottaa että kaikki menee kyllä ohi aikanaan.

Tuosta preglifen kalenterista (työkalujen alla) on myös kätevä katsoa ns. tulevaisuuteen että millä raskausviikolla on milloinkin ja minne suunnilleen ajoittuisi vaikka ultrat jne👍🏻

Tuosta preglifen kalenterista (työkalujen alla) on myös kätevä katsoa ns. tulevaisuuteen että millä raskausviikolla on milloinkin ja minne suunnilleen ajoittuisi vaikka ultrat jne👍🏻
Joo ihan paras ominaisuus!

Jos ei halua sovelluksia ladata niin Aavan raskauslaskurilla oon itse katsellut mihin mikäkin viikko sijoittuu ja se kertoo milloin voi jäädä aikaisintaan raskausvapaalle ym. infoa.

Nyt käytössä Perglife ja Libero, mutta silti käyn tottumuksesta Aavan raskauslaskurissa. Sitä oon käyttänyt jo vuosia haaveillessa tästä todellisuudesta 🤭

Mulla käytössä Flo ja Preglife. Flo oli hyvä kk seurannassa mutta tosiaan kuten mainittu, niin raskauden seurantaan ei niin hyvä. Preglife on tosi kiva ja mies latasi sen myös, jotenkin tykkää siitä ja sano että tuntuu kivalle kun hän saa myös itse lukea sieltä juttuja 😇

Tää olikin kiva ketju! Mulla ei vielä mitään käytössä, nyt viikon vaihtuessa käynyt lukemassa useimmiten täältä vaun sivulta että mitä tapahtuu milläkin viikolla. Näissä eri sivustojen välillä aika isojakin eroavaisuuksia sen hetkisen koon osalta, hämmentävää😅

Esikoisen raskaudessa kokeilin paria eri ja niistä jäin käyttämään vau.fi sovellusta, mutta sitä ei taida olla enää saatavilla. Toi preglife kuulostaa hyvältä.

Takaisin
OSZAR »