Hiustenkasvatusvinkit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teillä vinkkejä kuinka saada hiukset kasvamaan ja pysymään hyväkuntoisena?

Ilmeisesti päänahan hoito auttaisi asiaa..

Hoitavat/vahvistavat hiustuotteet ja vähemmän stressiä. 🤭 Jälkimmäinen onkin helpommin sanottu kuin tehty, mutta itselläni ihan oikeasti uskon stressaavan elämäntilanteen heikentäneen hiuksia.

Ei kyllä mitään ihmeempää neuvoa vaikka mun hiukset kasvaa tosi nopeaa. Terveelliset elämäntavat, että saa kaikkia tarvittavia vitamiineja ym. Lisäksi hyvä shampoo ja hoitoaine, joka tuntuu sopivan omille hiuksille. Sauna, lämpökäsittely ja hiusten muotoilutuotteet ei tee hyvää hiuksille. En tiedä vaikuttaako kasvuun, mutta ainakin hiukset kärsii ja kuluu niistä. Eli käytä lämpösuojaa esim. Föönatessa, kihartaessa, suorittaessa. Saunaan voi laittaa froteepyyhkeen/hupun. Muistan kuulleeni kans että harjaa hiukset vasta kuivina, se vähentää hiusten lähtöä. Älä pidä pompulaa liian kireällä ja vaihda poninhännän paikkaa säännöllisesti ettei hiukset katkaile juuri siitä samasta pompulakohdasta aina. Hiuslenkeissä ei metalliosia vaan kokonaan semmonen pehmoinen hiuslenkki.

Ja päänhieronta vilkastuttaa pään verenkiertoa. Voi hieroa myös itse tai jos raskii niin käydä päänhieronnassa. Se on kyllä ihanaa!

Tässä mitä äkkiä tuli mieleen.

Trimmaa niitä latvoja säännöllisesti. Huonokuntoinen latva "syö itseään" eli haurastuttaa ja katkeilee toisesta päästä.

Biotiini auttaa joillakin. Miulle ei tullut paksuja ja pitkiä kynsiä ja hiuksia, mutta kasvatti kyllä kaikkia muita karvoja. 😆
Mä oisin pulassa ilman biotiinia, aloitin popsimisen aikanaan juuri kampaajan vihjeestä... Jo reilu viikon tauko ja hiuksia alkaa normaalia enemmön irtoilemaan. Onnekseni muu karvoitus ei siitä ole ollut moksiskaan.
Märkänä en anna edes kampaajan niitä harjata/ kammata. Kuivataan pesun jälkeen kosteiksi jättäen viileä puhallkusella sormilevityksin. Saunassa käytän niiden suojana kosteaa pyyhettä. Oon ajatellut pesun ja lämmön jotenkin avaavan hiustuppeja jonka seurauksena eivät kestä normaalia rasitusta ja niitä irtoaa normaalia enemmän. Mulla on suht karkea hiuslaatu ja runsaasti hiuksia, jotka olen onnistunut kasvattamaan vyötärö mittaisiksi.
Yritän muistaa vähintään kerran viikkoon myös hieroa päänahkani " intialaistyylisesti". Nykyään taapero yrittää tehdä sitä minulle myös kun sohvalla istun... 🥰

Mä oisin pulassa ilman biotiinia, aloitin popsimisen aikanaan juuri kampaajan vihjeestä... Jo reilu viikon tauko ja hiuksia alkaa normaalia enemmön irtoilemaan. Onnekseni muu karvoitus ei siitä ole ollut moksiskaan.
Märkänä en anna edes kampaajan niitä harjata/ kammata. Kuivataan pesun jälkeen kosteiksi jättäen viileä puhallkusella sormilevityksin. Saunassa käytän niiden suojana kosteaa pyyhettä. Oon ajatellut pesun ja lämmön jotenkin avaavan hiustuppeja jonka seurauksena eivät kestä normaalia rasitusta ja niitä irtoaa normaalia enemmän. Mulla on suht karkea hiuslaatu ja runsaasti hiuksia, jotka olen onnistunut kasvattamaan vyötärö mittaisiksi.
Yritän muistaa vähintään kerran viikkoon myös hieroa päänahkani " intialaistyylisesti". Nykyään taapero yrittää tehdä sitä minulle myös kun sohvalla istun... 🥰
Ihanaa, että jollain toimii! Ihmeteltiin useampi kuukausi miun kosmetologin kanssa, kun ei meinannut brassisokeroinnissa riittää enää kolmen viikon väli ja karvat vaan paksuuntui, kunnes hokasin, että biotiinin vaikutukset ovat nyt vähän väärässä päässä. 🤣

Miulla on muutenkin tosi ohut hius, vaikka sitä ihan reilusti päässä onkin. Se ohut hius vaan katkeilee herkösti ja näin vaalennettuna pidän mieluummin siistinä olkamittaisena kuin kasvatan sellaisen pitkän ja kuivan pöheikön. 😅 Olen kyllä pitänyt sellaista puoleen selkään pitkää tukkaa, mutta se vaati ihan älyttömästi hoitoa ja huolenpitoa! Etenkin, kun päänahka vaatii pesun päivittäin ettei tule ihottumaa (ihan lääkärin ohje). Olen vähän laiska huolehtimaan hiuksistani ja se kyllä usein näkyy. 🙈

Ihanaa, että jollain toimii! Ihmeteltiin useampi kuukausi miun kosmetologin kanssa, kun ei meinannut brassisokeroinnissa riittää enää kolmen viikon väli ja karvat vaan paksuuntui, kunnes hokasin, että biotiinin vaikutukset ovat nyt vähän väärässä päässä. 🤣

Miulla on muutenkin tosi ohut hius, vaikka sitä ihan reilusti päässä onkin. Se ohut hius vaan katkeilee herkösti ja näin vaalennettuna pidän mieluummin siistinä olkamittaisena kuin kasvatan sellaisen pitkän ja kuivan pöheikön. 😅 Olen kyllä pitänyt sellaista puoleen selkään pitkää tukkaa, mutta se vaati ihan älyttömästi hoitoa ja huolenpitoa! Etenkin, kun päänahka vaatii pesun päivittäin ettei tule ihottumaa (ihan lääkärin ohje). Olen vähän laiska huolehtimaan hiuksistani ja se kyllä usein näkyy. 🙈
Ootkohan sä onnistunut syömäön ne tabletit ylösalaisin? Silloinhan siinä varmaan käy noin 🤣

Aika paljon listattu juttuja jo, mutta yksi vielä. Eli kun ovat pitkät niin kannattaa nukkua tukka kiinni jotta ei tarvitse repiä aamulla auki. Itse pitkillä hiuksilla kiepsautin nutturan päälaelle ja kiinnitin parilla klipsulla. Mulla kasvo tässä vanhemmuuden aikana pitkiksi vähän vahingossa kun en kiinnittänyt niihin hirveästi huomiota. No ne oli ja meni kun alko ärsyttää. Kampaaja sai hyvän muutosvideon tehtyä kun tuli leukamittanen polkka.😂 Sanoi myös että mulla on vissiin pitkän kasvukauden tukka kun oli niin hyvässä kunnossa eikä yhtään ohentunut. Eli tässäkin on kai eroja ihmisten välillä kuinka pitkäksi on lopulta mahdollista kasvattaa niin että näyttää hyvältä. 🤔
Itse en juurikaan lämpökäsittele ja värjäsin hiuksia vain kasviväreillä.

Mäkin haluaisin vahvemmat ja pidemmät hiukset. Ei oikein tykkää juurikaan kasvaa enää olkamitasta eteenpäin, vain aina haaroittuu ja nahistuu. On tosi ohut, sileä ja venyvä hiuslaatu. Tukkaa paljon, mutta todella ohutta. Käytän kaikenmaailman hoitoaineita pitääkseni hiuksia hyvänä, leikkelen latvoja, syön biotiinia ja kollageenia... En ole vaalentanut tai lämpökäsitellyt nyt aikoihin hiuksiani lainkaan. Mutta silti nää on vähän kauheet. :D Lisäks raudanpuute mulla sai tukkaa irtoilemaan ihan törkeästi. Nyt kokeilin jotain olaplexin korjaavaa hoitoa ja sillä on ollut jotain vaikutusta, ainakin on nätimmän näköiset olleet sen jälkeen. Mutta eipä se tietty kasvamiseen auta.

Olen kans huomannut lasten kanssa, että hiusten (hiuspohjan) harjaaminen vilkastuttaa hiustenkasvua! Pitäisi omiakin harjata useammin 😄 mulla on luonnonkihara niin inhottaa vetää se suoraksi harjalla, kun ne kiharat sitten häviää siitä. Usein pidän hiukset letillä, kun on sen verran pitkät jo (melkein napaan asti), niin ovat vähän tiellä. Mutta jotenkin näitä pitäisi vielä paremmin hoitaa. Nyt tuntuu, että hiukset on vähän kuivat 🤔 hoitoaineen vaihto voisi auttaa. Ehkä myös latvoista voisi käydä leikkauttamassa hiirenhännän pois. Mullakin on paljon hiusta, mutta se on ohutta.

Mulla tuli täydellinen valaistuminen ja hiusten kunnon dramaattinen muutos kun seurasin Blowout Professor youtubekanavaa, ja noudatin hänen hoito-ohjeitaan. Onneksi löysin kanavan, koin valtavan helpotuksen elämääni. Pisimmät hiukset ovat nyt alaselkään, sekä vahvasti vaalennettu tukka.

Takaisin
OSZAR »